DAG VIJF | LISE


Het meertje van Hee, een zeehondentocht op de Riepel en zonsondergang kijken op de Seinpaalduin. Zo zag mijn dag er vandaag uit. Vandaag was alweer de vijfde dag van mijn verblijf. Terugkijkend op vandaag kan ik concluderen dat het weer een hele mooie dag was met een stevige wind maar ook een heerlijk zonnetje.

De zeehondentocht die ik gedaan heb was ontzettend leuk. Met de Riepel vertrok ik vanmiddag vanuit de haven van West-Terschelling richting de zandbanken die in de zee liggen. Het was laag water waardoor de kans dat we zeehonden zouden zien aanzienlijk groot zou zijn. Na een kwartiertje varen kwamen we bij de eerste zandbank aan. Op deze zandbank lagen de 'gewone' zeehonden die we kennen uit de dierentuin, de reclames enzovoorts. Ook lagen hier jonge zeehonden bij. Ze waren met heel erg veel!

Daarna zijn we door gevaren naar een andere zandbank. Deze zandbank lag op de grens van de Waddenzee en de Noordzee. Hier lag een grote groep grijze zeehonden. Veel forser van stuk en een minder schattig koppie dan de 'gewone' zeehond.

Nadat we beide soorten gespot hadden gingen we weer terug naar de haven van West-Terschelling. Ik was blij dat we van de boot af waren! Niet omdat de tocht zo saai was, integendeel, maar ik was wel wat zeeziek. Gauw ben ik even ergens rustig gaan zitten en al snel was ik helemaal bijgetrokken.

Ik ben vervolgens boven op de Seinpaalduin gaan zitten en heb daar anderhalf uur heerlijk gezeten en bekeken hoe de zon onder ging. Ik merk dat ik tijdens deze reis toch steeds naar buiten toe trek. Ik vind het namelijk ontzettend fascinerend hoe het eiland in elkaar steekt, zeker wat natuur betreft. De uitzichten, de verschillende landschappen en de heerlijke frisse lucht. Ik geniet er met volle teugen van en alleen al om die reden zou ik hier willen blijven.
© SCHYLGE
Maira Gall