DAG VIER | LISE


Vandaag heb ik flink wat kilometers gemaakt op de fiets. Ik heb een aantal fietsroutes gevolgd en zo verschillende delen van het eiland gezien. Het is prachtig om te zien hoe het landschap op een paar honderd meter helemaal kan veranderen. Zo fiets je nog in het bos en zo fiets je door de duinen!

Het was vandaag ook nog eens een prachtige dag met veel zon en een lekker temperatuurtje. Ik heb erg genoten van het fietsen, en heb zeker in totaal zo'n 20 kilometer gefietst. Ik voel me er bijna sportief door, bijna! ;)

Verder heb ik uitgewaaid op de dijk bij de haven, en een veerboot uitgezwaaid die terug naar wal ging. Terug naar wal is de term die eilanders gebruiken zodra je terug gaat naar het vasteland. De eerste keer toen ik die term hoorde dacht ik dat ze allemaal terug gingen naar de rand van de dijk. Toen ik er langer over nadacht begreep ik het pas.

Het is leuk om zo ook te praten met eilanders en dingen te leren over Terschelling. Dit is een ervaring die ik niet in foto's kan uitdrukken, maar wel iets wat ik met mij mee draag en over kan vertellen als ik over deze reis vertel.

Ik heb al veel mensen ontmoet, van de meeste mensen weet ik de naam niet eens meer. Toch zijn dit de mensen die deze ervaring nog iets specialer maken. Ik leer elke dag weer meer over het eiland en zijn gebruiken maar ook de voor- en nadelen van dit eiland. Dingen waar je pas over gaat nadenken als je hier ook daadwerkelijk op het eiland bent.
© SCHYLGE
Maira Gall