DAG DRIE | LISE


Vandaag is een rustige dag geweest die 's avonds in het teken stond van 'Nacht van de nacht'. Voor het zo ver was heb ik overdag een stuk gefietst over de dijk, ben ik thee gaan drinken in de koffiemolen en heb ik een dikke burger gegeten in Heartbreak Hotel. Een heerlijke dag (en nacht) ondanks het druilerige weer.

Na een rustig ontbijt en ochtendritueel ben ik op pad gegaan. Via het fietspad op de dijk heb ik een aantal kilometer gefietst. Af en toe ben ik gestopt (en nu niet vanwege mijn conditie) om even rustig te bekijken wat er allemaal was. Het uitzicht vanaf deze dijk was namelijk fenomenaal. Koeien in de verte, de zilte lucht van de zee en de harde wind. Het was precies het beeld wat je je voorstelt als je op zo'n dijk staat.

Vervolgens ben ik een kopje thee gaan drinken in de Koffiemolen in Formerum. Ik kwam er per toeval langs en ben zonder plan naar binnen gelopen. Eenmaal binnen zag het er ontzettend knus en gezellig uit. Overal waar je om je heen keek hing wel iets aan de muur. Onder het genot van een kopje thee en een tosti heb ik even kunnen bijkomen van mijn fietstocht.

's Avonds ben ik op de fiets naar Oosterend gefietst. Voordat ik ging deelnemen aan 'Nacht van de nacht' ben ik eerst gaan eten in het Heartbreak Hotel. Een strandpaviljoen, maar dan helemaal in retro/Elvis stijl. Op de achtergrond speelde muziek van onder andere Elvis. Ik heb een lekkere burger gegeten met daarbij een Liefmans biertje. Dat heeft me heel goed gesmaakt!


Daarna was het dan eindelijk zo ver: Nacht van de nacht! In een hele gezellige huifkar trokken we het natuurgebied 'De Boschplaat' in. Bijzonder om hier in het donker door heen te trekken! Na een tijdje stopten we in een groot veld. Helaas was het geen helder weer, anders hadden we sterren kunnen kijken. Dit mocht de pret niet drukken, want er werd wel heel erg veel verteld over de sterren. Misschien is het slecht, maar ik weet nu eindelijk dat de grote beer een vorm van een steelpan heeft en dus niet daadwerkelijk de vorm van een beer... oeps!

Het begon te regenen, en met de huifkar trokken we weer verder. Eenmaal terug gekomen bij het startpunt gingen we ,onder genot van een kopje thee en een stuk koek, toch nog even sterren kijken. Weliswaar via de computer, maar het was heel leuk en leerzaam. Vervolgens heb ik nog marshmallows geroosterd en was het tijd om weer terug te gaan.
© SCHYLGE
Maira Gall